2025. november 21.
Kutatás-fejlesztés és innováció az oktatásban: az empirikus neveléstudományi kutatások fejlődése Magyarországon
Konferencia
Az oktatás területén az elmúlt közel három évtized egyik legdinamikusabban fejlődő területe a mérésértékelés volt. Az empirikus kutatási tradíciók hazai megalapozása már az 1930-as években megtörtént, melynek sok szempontból folytatása volt Nagy József 70-es években induló oktatási kísérletei. Ezt a munkát folytatta és kiterjesztette Csapó Benő, aki széleskörű nemzetközi kapcsolatai és munkája során a hazai empirikus neveléstudományi kutatásokat bekapcsolta a nemzetközi neveléstudományi kutatások fő áramába. A nemzetközi kezdeményezésekkel összhangban, azok keretein belül az ezredforduló környékén a Szegedi Műhelyben elindultak a számítógép- és papíralapú tesztelés és fejlesztés összehasonlítására irányuló kutatások, innovatív fejlesztések. A több mint 15 éve zajló kutatás a diagnosztikus értékelés technológiai megvalósítása terén jelenleg a legjelentősebb fejlesztési program Európában. A konferencia keretein belül áttekintjük a hazai empirikus neveléstudományi kutatások fejlődését, főbb irányait, a nemzetközi élvonalhoz sorolható főbb kutatási eredményeit.

img
Részletes információk
Időpont:
2025. november 21., 10:00
Helyszín:
MTA székház, Budapest
1051 Budapest Széchenyi István tér 9
Témakör:
Társadalomtudományok/ Neveléstudományok
Szervező:
"SZTE Neveléstudományi Intézet
Célcsoport:
SZAB Neveléstudományi és Pszichológiai Szakbizottság"
Nyilvános:
Igen
Weboldal: